Notícies d'interès
L'Escola Dolors Piera torna a guanyar el Gegant d'escacs

Diumenge 23 d’octubre de 2011, l’equip d’escacs de l’Escola Dolors Piera ha escrit una pàgina de la història del centre que es recordarà sempre: ha guanyat per segona vegada -totes dues consecutives- el Gegant d’escacs escolars que organitza el Club d’Escacs Vilafranca. L’equip format per Marçal Gómez, Zhi Fan Shen, Sebastiano Georgiev, Albert Chacón, Ariadna Rodríguez i Magí Bernat es va enfrontar als equips d’altres escoles de la comarca de l’Alt Penedès; en total hi havia representades quinze centres.

Després de la primera ronda, quatres escoles empataven a quatre punts. La segona ronda era un gran repte i malgrat tot, com si es repetís la història de l’edició del 2010, l’equip de la Dolors Piera va fer una magnífica segona ronda millorant els resultats de la primera: quatre punts i mig! L’única de les quatre escoles que anaven al capdavant que va fer una segonda ronda millor que la primera. I finalment, la Dolors Piera va guanyar clarament d’un punt que, en escacs, és una diferència prou significativa, gens petita.

El resultat és encara més notable si tenim present que l’Escola Dolors Piera només té una línia entre quart i sisè, és a dir, amb un nombre petit d’alumnes s’aconsegueix un equip prou competitiu per aconseguir dues vegades seguides la màxima copa del Gegant d’escacs escolars per a les vitrines del centre. Sens dubte, les facilitats d’espai i mitjans que sempre ha donat el centre, l’alt grau de col·laboració de la direcció, de la mestra d’educació física, l’agilitat i comprensió de l’AMPA i l’esforç dels pares de dur la canalla a les classes d’escacs i el diumenge al matí a jugar són claus en tots els èxits aconseguits. I cal dir-ho: l’entusiasme i la companyonia de la canalla –feia goig veure com els més grans ajudaven el benjamí de l’equip a pujar i baixar les escales de la plataforma on els van lliurar la copa de campions.

Per ser conscients del grau de presència dels escacs en l’Escola Dolors Piera cal dir que en els Campionats de Catalunya d’Equips d’Edats 2011 que es celebraran entre el 29 i el 31 d’octubre, en la categoria sub-10, de vuit jugadors que representaran el Club d’Escacs Vilafranca, tres són alumnes de l’escola, proporcionalment és moltíssim.

Només resta dir que el premi Gran Gegant –enfocat a premiar l’escola que aporta més jugadors a la competició- va ser per a l’Escola Sant Josep de Vilafranca. Cal felicitar-los també.

Juli Bernat

Agenda d'activitats
<novembre / 2018>
dl.dt.dc.dj.dv.ds.dg.